ΠΩΣ ΝΑ ΕΙΣΤΕ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ // HOW TO BE THE BEST GUEST

28.12.17

10 Tips on how to be the best party guest | Ioanna's Notebook
(scroll down for English)
Γνωρίζω ότι βρισκόμαστε εν μέσω γιορτών και ενδεχομένως αυτή η ανάρτηση να έπρεπε να δημοσιευθεί λιγάκι νωρίτερα αλλή η αλήθεια είναι ότι δεν ήμουν πολύ σίγουρη εάν πραγματικά ήθελα να δημοσιευθεί. Αλλά επειδή μερικά πράγματα είναι καλό να λέγονται καλύτερα αργά παρά ποτέ, σήμερα σας έχω μερικές συμβουλές για το πως θα είστε ο καλύτερος καλεσμένος. 

Αυτές τις ημέρες όλοι ανταλλάσουμε συμβουλές για το πως να είμαστε ή να γίνουμε η καλύτερη οικοδέσποινα. Άλλωστε έχουμε μιλήσει εδώ αναλυτικά για το θέμα αυτό αλλά είναι εξίσου σημανικό να είναι κανείς όχι μόνο σωστός οικοδεσπότης αλλά και σωστός καλεσμένος. Γιατί δεν είμαστε πάντα οικοδεσπότες, είμαστε και καλεσμένοι. Ο #1 κανόνας μου είναι "Φέρσου στους άλλους όπως θα ήθελες να φερθούν οι άλλοι σε σένα". Με άλλα λόγια, ποτέ μην κάνεις αυτό που δεν θέλεις να σου κάνουν. 

Έτσι λοιπόν σήμερα σας έχω 10 συμβουλές για το πως θα είστε ο καλύτερος καλεσμένος!

1. RSVP

Απλά απαντήστε (RSVP) και απαντήστε εγκαίρως. Σίγουρα έχετε και εσείς φίλους και γνωστούς οι οποίοι απαντούν στις κάθε είδους προσκλήσεις με ένα "Δεν ξέρω ακόμα, θα σου πω αργότερα" και σίγουρα ξέρεις ότι το λένε αυτό γιατί περιμένουν κάποια πιο ενδιαφέρουσα πρόσκληση από τη δική σου. Εάν όντως το πρόγραμμα σου είναι κενό και θέλεις να πας απλά αποδέξου την πρόσκληση! Εάν πάλι έχεις κανονίσει κάτι άλλο ή απλά δεν έχεις όρεξη αρνήσου. Είναι τόσο απλό! Εάν παρόλ' αυτά συμβεί κάτι απρογραμμάτιστο την τελευταία στιγμή, ενημέρωσε την οικοδέσποινα (ή τον οικοδεσπότη) εγκαίρως.  

2. Σεβάσου το λεγόμενο Dress Code

Business casual; Formal; Casual; Δεν είναι ωραίο να φτάνεις σε ένα πάρτι και να είσαι είτε underdressed ή overdressed. Εάν δεν είσαι σίγουρη, απλά ρώτα την οικοδέσποινα και ντύσου κατάλληλα.  

3. Άργησε μόνο το ακαδημαϊκό τέταρτο και όχι παραπάνω

Είναι πραγματικά αποδεκτό να εμφανιστείς 10-15 λεπτά μετά την καθορισμένη ώρα αλλά ούτε λεπτό παραπάνω. Με αυτόν τον τρόπο επιτρέπεις στον οικοδεσπότη σου να ρυθμίσει τις τελευταίες λεπτομέρειες ειδικά σε περίπτωση που έχει μείνει λιγάκι πίσω με το πρόγραμμά του. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι δείγμα καλών τρόπων να αργείς και να καθυστερείς το φαγητό των υπόλοιπων καλεσμένων. Εάν παρόλ' αυτά δεν έχεις άλλη λύση και πρέπει να αργήσεις μην αργήσεις περισσότερο από 30 λεπτά. Σε κάθε περίπτωση, φρόντισε να ενημερώσεις τον οικοδεσπότη σου για την κατάσταση. 

4. Πάντα να φέρνεις δώρο

Ακόμα και εάν ο οικοδεσπότης σου πει ότι δεν χρειάζεται να φέρεις δώρο, φρόντισε να φέρεις ένα μπουκάλι κρασί ή ένα κουτί σοκολατάκια. Είναι μια ωραία, ευγενική κίνηση. 

5. Απέφυγε τις άβολες καταστάσεις

Εάν σκοπεύσεις να συνοδεύεσαι (ή να φέρεις και άλλους μαζί σου), φρόντισε να ειδοποιήσεις εγκαίρως τον οικοδεσπότη σου ώστε να κάνει την απαραίτητη προετοιμασία.  

6. Κλείσε το κινητό σου (ή βάλτο στο αθόρυβο)

Εκτός και εάν είσαι γιατρός ή είναι θέμα εθνικής ασφάλειας, φρόντισε να απενεροποιήσεις το τηλέφωνό σου όσο είσαι στο τραπέζι τουλάχιστον. Δεν είναι καθόλου ευγενικό να απαντάς στο τηλέφωνο όσο βρίσκεσαι στο τραπέζι (πόσο μάλλον να σηκώνεσαι και να βγαίνεις έξω!). Εξίσου αγενές είναι και να κάνεις scroll στη ροή των social media σου. Εάν βαριέσαι απλά φύγε ή ακομα καλύτερα απλά μην αποδεκτείς την πρόσκληση. 

7. Μίλα, δικτυώσου! 

Κάνε μια βόλτα στο χώρο και μίλα με κόσμο. Εάν δεν γνωρίζεις κάποιον, μην περιμένεις να σε συστήσουν. Μην κάθεσαι μουτρωμένη στη γωνιά κοιτάζοντας με μισό μάτι και περιμένοντας να έρθουν να σου μιλήσουν. Κυκλοφόρησε, δικτυώσου, ανακατέψου με τον κόσμο. Ακόμα και εάν θα ήθελες να ήσουν κάπου αλλού να είσαι ευγενική και χαμογελαστή. Μπορείς να φύγεις νωρίς αν θέλεις αλλά μην φύγεις αφήνοντας την εντύπωση της "ξυνής". 

8. Πες έναν καλό λόγο για το φαγητό, τη διακόσμηση, τη μουσική

Δώσε τα συγχαρητήριά σου στην οικοδέσποινα για το πάρτυ ή για το πόσο νόστιμο ήταν το φαγητό. Απέφυγε αρνητικά σχόλια ακόμα και εάν σε ρωτήσουν και προς θεού μην αναφερθείς στο πόσο καυτερό το dip ήταν γιατί οι πιθανότητες είναι ότι η οικοδέσποινα να το γνωρίζει ήδη αυτό αλλά να μην μπορεί να κάνει τίποτα γι' αυτό! Επίσης ... μια απλή υπενθύμιση εάν δεν ξέρεις ουτε να μαγειρεύεις ούτε καν να ζεσταίνεις το φαγητό στα μικροκύμματα μην πεις τίποτε άλλο από ένα "Ευχαριστώ", προσωπικά δεν με ενδιαφέρει η γνώμη σου!  

9. Πες "Ευχαριστώ!"

Πάντα πριν φύγεις, φρόντισε να ευχαριστήσεις τον οικοδεσπότη για την πρόσκληση και την υπέροχη βραδιά. Μπορείς ακόμη και να στείλεις ένα ευχαριστήριο e-mail. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο στο τέλος μιας βραδιάς από μια ζεστή αγκαλιά και μια απλή λέξη "Ευχαριστώ" 

10. Κάλεσε και εσύ!

Όταν αποδέχεσαι μια πρόσκληση για οποιδήποτε κάλεσμα να είσαι προετοιμασμένη να ανταποδώσεις και εσύ το κάλεσμα. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να καλείς συνέχεια κόσμο και εσένα να μην σε καλεί κανείς. Μπορεί να μην "το έχεις" με το μαγείρεμα αλλά υπάρχουν πολύ καλά και οικονομικά catering τα οποία κάνουν θαύματα! Προσωπικά μιλώντας, όλα αυτά τα χρόνια έχω ελαττώσει τα καλέσματά μου και καλώ μόνο αυτούς που με καλούν ... κανέναν άλλο!  

Πολλές φορές λέμε ότι είναι στο χέρι του οικοδεσπότη να διοργανώσει ένα επιτυχημένο πάρτυ παρόλ' αυτά όταν κάποιος σε καλεί στο σπίτι του είναι σημαντικό να έχεις καλούς τρόπους και να δείξεις την ευγνωμοσύνη σου για την πρόσκληση. Χρειάζεται απλά να ακολουθήσεις τους κανόνες καλής συμπεριφοράς, τίποτε άλλο. Νομίζω ότι κανείς δεν πρόκειται να καλέσει ξανά κάποιον στο σπίτι του εάν είναι αγενής και κάνει τους υπόλοιπους να αισθάνονται άβολα. 
I know that you're in the middle of the holidays and maybe this post should have come a little bit earlier but I wasn't sure if I really wanted to be published. On the other hand, there are some things that it's better to be said now than never, so here are some tips on how to be the best guest. 

These days everyone talks about how to be the best host and how to throw the ultimate holiday party. I even have already shared some articles on the subject but it's also important not only to be the best host but to be the best guest because sometimes you’re the host and others you are the guest. My #1 rule is “Treat others the same way you want to be treated". In other words, don't do what you don't want others to do to you. You just can’t go wrong with this! 

So here are my top-10 guest etiquette tips so that you can appear on the ‘best guest’ list.

1. RSVP

Always RSVP and do so promptly. I'm sure some of you (myself included) have those friends that say, “I don't know yet, I’ll let you know later” and you know that they are waiting for some other invitations. If your calendar is free and you want to attend, just say yes! If you have something else going on and you’re just not interested in attending, just say no. It’s that easy! If you are suddenly unable to attend, be sure to give your host a proper notice. This is vital for the hostess to know, so she can plan and prepare accordingly.

2. Respect the Dress Code

Business casual? Formal? Casual? It’s never fun to arrive at a party underdressed, so always ask the hostess what he/she had in mind (unless it’s stated on the invitation) and dress accordingly. 

3. Be Fashionably Late (around 15 minutes)

Ok, this one makes me so happy! It is actually fine to show up 10-15 minutes after the specified time. You allow the host, enough time for the final details and in case he/she falls behind on schedule to be ready. On the other hand, it is not good manners to hold up the meal while everyone waits on your arrival. If you must show up late, do your best to arrive no more than thirty minutes past the time indicated on your invitation. Also, it’s a good idea to call your hostess and make her aware of your situation.

4. Bring a gift

Even if the host/hostess states that you don't need to bring a gift, you can’t go wrong with a bottle of wine or a box of chocolates. It’s a nice and thoughtful gesture.

5. Avoid the unexcepted entourage

If you're planning to bring a plus-one (or two or three), always check with the host in advance. 

6. Turn off your phone at the table

Unless it's a matter of national security, always turn off your phone at the table. It's not polite to answer the phone while you are at a party or even worse to scroll through your social media feed. If you are bored, just leave or don't accept the invitation. 

7. Talk, connect, be lively! 

Make the rounds and speak to new people. It is considered good manners to introduce yourself to other people attending the party that you haven’t met. Don't sulk in the corner. Even if you don’t really want to be at a party, be courteous and kind. You can always excuse yourself early, but at least you won’t be remembered for a bad attitude.

8. Acknowledge the food, decor, music

Tell your host what a lovely party it is or how amazing the food was. Avoid telling what you didn't like or how spicy the dip was. Chances are that your host already knows that but can't really do anything about it. Just a reminder ... if you can't cook (or even through a party!) just don't tell anything more than thank you ... your host (and I personally don't care!). 

9. Say Thank You

Always be sure to say thank you for the party. You can even follow-up with an e-mail or a note. Don't you love when you get a big hug goodbye at the end of the party and hear those two simple words, “Thank you!” 

10. Invite back

When you accept an invitation for any kind of party be prepared to host a party too. There's no worst thing than to invite someone over to a party or a sit-down dinner or even a play date and never to be invited back. I know that not all the people know how to throw a party or to cook but with a little research and a good catering service you can do wonders, trust me! 

It is often said that a great party centers around a gracious and organized host. However, when you are invited to someone’s home it is also important to be a gracious guest. Simple etiquette is an absolute must when attending a party. To behave otherwise is ungracious and rude.

10 Tips on how to be the best party guest | Ioanna's Notebook

You Might Also Like

0 σχόλια

myTaste.gr